Artikel 1. Definities

De hierna met een beginhoofdletter aangeduide begrippen hebben in de Overeenkomst de volgende betekenis:

  1. Accountgegevens De persoonsgegevens die de Klant verstrekt ten behoeve van het doen van een bestelling en daarmee het aanmaken van een account, waaronder in ieder geval begrepen: NAW-gegevens, e-mailadressen, eventueel gekoppelde creditcard- of incassogegevens. Tevens vallen andere identificerende gegevens, zoals IP-adressen, hieronder.
  2. AVG De Algemene Verordening Gegevensbescherming. Waar in de Overeenkomst en/of de Voorwaarden wordt gerefereerd aan bepalingen uit de AVG, tot 25 mei 2018 de corresponderende bepalingen uit de Wet bescherming persoonsgegevens worden bedoeld.
  3. Financiële gegevens De relevante (persoons)gegevens van de Klant die de Klant (heeft) verstrekt en die in ieder geval benodigd zijn voor het opstellen van facturen.
  4. Klant Iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon met wie RED-IT een Overeenkomst heeft gesloten of voornemens is te sluiten.
  5. Offerte Een door RED-IT uit te brengen specifiek op de Klant toegeschreven aanbieding van een Product of Dienst op basis van door de Klant aan RED-IT verstrekte gegevens tot het doen door de Klant van een aanbod.
  6. Onderhoud(en) Het nemen van maatregelen gericht op de instandhouding van de levering van Producten en Diensten, waaronder doch niet uitsluitend het uitvoeren van updates, het uitbreiden van capaciteit, het herstellen van onvolkomenheden, het verhelpen van veiligheidslekken, het waarborgen van veiligheid van de Systemen, het wijzigen van configuratie-instellingen, het vervangen, vernieuwen, fysiek verplaatsen, fysiek schoonhouden of fysiek herplaatsen van (onderdelen van) Systemen, het plaatsen van nieuwe hardware, het doorvoeren van verbeteringen om de beschikbaarheid van de Systemen zo hoog mogelijk te houden en werkzaamheden aan fysieke racks, bekabeling en switches. Indien ook het beheer van software onderdeel uitmaakt van de overeenkomst die RED-IT aangaat of is aangegaan met de Klant, valt onder Onderhoud tevens het nemen van maatregelen gericht op de instandhouding – waaronder begrepen het up-to-date houden – van de software die expliciet is genoemd in de betreffende overeenkomst.
  7. Overeenkomst Het pakket van wederzijdse rechten en verplichtingen dat resulteert uit acceptatie door RED-IT van ofwel (1.3) het Bestelformulier dat door de Klant aan RED-IT is toegezonden tot levering van één of meer Producten of Diensten van RED-IT en dat door haar schriftelijk of per email is bevestigd en waarvan de Voorwaarden onderdeel uitmaken ofwel (1.7) de Offerte die door de Klant is ondertekend en aan RED-IT is geretourneerd, welke ontvangst door RED-IT schriftelijk of per e-mail is bevestigd en van welke Offerte de Voorwaarden integraal onderdeel uitmaken.
  8. Overmacht Onder overmacht wordt begrepen een tekortkoming die aan RED-IT niet kan worden toegerekend omdat deze niet is te wijten aan de schuld van RED-IT en die ook niet krachtens de wet, rechtshandelingen of in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen voor rekening van RED-IT komt, waaronder alle van buiten RED-IT komende oorzaken die redelijkerwijs niet te voorzien waren en als gevolg waarvan RED-IT haar verplichtingen jegens de Klant niet of niet tijdig kan nakomen, waaronder maar niet uitsluitend gerekend storingen in de verbinding met het internet, storingen in de telecommunicatie, storingen in hardware dan wel software of netwerken en storingen als gevolg van wederrechtelijk handelen van derden.
  9. Partijen De Klant en RED-IT gezamenlijk.
  10. RED-IT, ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel te Amsterdam onder nummer 39070648.
  11. Producten en Diensten De door RED-IT geleverde producten en diensten, waaronder maar niet uitsluitend wordt verstaan webhosting, cloud diensten, verhuur van colocatieruimte, registratie en huur van domeinnamen en alle overige aanvullende en ondersteunende producten en diensten waarvan melding wordt gemaakt op de website van RED-IT.
  12. Systemen Het computersysteem waarop de overeenkomst die tussen RED-IT en de Klant is aangegaan, betrekking heeft en welk computersysteem door RED-IT ook wel wordt aangeduid als “platform”, “configuratie”, “server” of “dienstverlening”.
  13. Voorwaarden Het geheel van bepalingen zoals in deze algemene voorwaarden is opgenomen.
  14. Website De website van RED-IT: www.red-it.nl en aanverwante subsites. De contactgegevens (adres, emailadres) van RE D-IT zijn te vinden op deze website.

Artikel 2. Toepasselijkheid

  1. De Voorwaarden zijn van toepassing op alle Overeenkomsten en op alle (rechts)handelingen tussen RED-IT en de Klant, ook wanneer die (rechts)handelingen niet mochten leiden tot of niet in verband staan met een Overeenkomst.
  2. Indien één of meerdere bepalingen van de Voorwaarden nietig of vernietigbaar zijn, laat dat de geldigheid van de overige bepalingen onverlet.
  3. In geval van nietigheid van enige bepaling van de Voorwaarden zal RED-IT een vervangende bepaling vaststellen van zoveel mogelijk overeenkomstige strekking.
  4. Toepasselijkheid van andere voorwaarden dan onderhavige is uitdrukkelijk uitgesloten.
  5. In geval van strijdigheid tussen de Overeenkomst en de Voorwaarden prevaleren de bepalingen uit de Overeenkomst.
  6. RED-IT is gerechtigd deze Voorwaarden te allen tijde te wijzigen. Door mededeling van de wijzigingen aan de Klant treden de nieuwe voorwaarden in de plaats van de Voorwaarden. Wijzigingen worden schriftelijk of per e-mail ter kennis van de Klant gebracht en treden één maand na dagtekening van die bekendmaking in werking, tenzij in de bekendmaking anders is vermeld. Indien de Klant niet binnen één maand na dagtekening van de bekendmaking gemotiveerd bezwaar maakt tegen de wijziging in de Voorwaarden wordt de Klant geacht de wijziging te hebben geaccepteerd. Indien de Klant binnen één maand na dagtekening van de bekendmaking gemotiveerd bezwaar maakt tegen de wijziging in de Voorwaarden, vormt dat een grond voor opzegging van de Overeenkomst door de Klant.
  7. RED-IT draagt er zorg voor dat de Voorwaarden vóór of bij het sluiten van de Overeenkomst aan de Klant (elektronisch downloadbaar) beschikbaar worden gesteld. Vóór het invullen van het Bestelformulier kunnen de Voorwaarden ook geraadpleegd worden op de Website. De Klant is zelf verantwoordelijk voor het desgewenst opslaan en printen van de Voorwaarden en de Overeenkomst en voor de toegankelijkheid van de opgeslagen versie. RED-IT is niet verplicht om een eventueel gearchiveerde Overeenkomst voor de Klant toegankelijk te houden.

Artikel 3. Communicatie

  1. Iedere communicatie tussen RED-IT en de Klant geschiedt per post, per fax, per e-mail, behoudens voor zover in de Voorwaarden en/of de Overeenkomst daarvan wordt afgeweken. De door RED-IT opgeslagen versie van de betreffende communicatie geldt als bewijs daarvan, behoudens tegenbewijs door de Klant.
  2. Elektronische communicatie wordt geacht te zijn ontvangen op de dag van verzending, tenzij het tegendeel door de geadresseerde daarvan wordt bewezen. Indien de communicatie niet is ontvangen ten gevolge van afleverings- en/of toegankelijkheidsproblemen van de e-mailbox van de Klant, is dit te allen tijde voor risico van de Klant. Evenmin is RED-IT aansprakelijk voor gevolgen van onjuiste informatieverschaffing door de Klant.
  3. RED-IT is niet aansprakelijk voor schade ten gevolge van onjuist begrip, verminkingen of het niet behoorlijk overkomen en/of vertragingen van het Bestelformulier of andere wijzen van elektronische communicatie tussen RED-IT en de Klant
  4. Indien een Overeenkomst wordt aangegaan door een minderjarige Klant, mag RED-IT ervan uitgaan dat de Klant met toestemming van zijn wettelijke vertegenwoordiger handelt, voor zover het niet reeds een rechtshandeling betreft ten aanzien waarvan in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk is dat minderjarigen van zijn leeftijd deze zelfstandig verrichten.

Artikel 4. Offertes

  1. Alle Offertes van RED-IT zijn slechts uitnodigingen tot het doen van een aanbod door de Klant. Aanvaarding van Offertes of vergelijkbare mededelingen, al dan niet als zodanig benoemd, verplichten RED-IT niet tot het sluiten van een Overeenkomst met de (potentiële) Klant.
  2. Offertes van RED-IT zijn geldig gedurende een periode van 14 dagen, tenzij de Offerte uitdrukkelijk anders vermeldt of de Offerte schriftelijk wordt ingetrokken.
  3. Elke Offerte kan door RED-IT worden herroepen. Indien het aanbod door RED-IT nog niet is aanvaard, kan herroeping te allen tijde geschieden.

Artikel 5. Totstandkoming van de Overeenkomst

  1. De Overeenkomst komt eerst tot stand op het moment waarop aan alle volgende voorwaarden is voldaan:
    • de Klant heeft een Offerte en de Voorwaarden van RED-IT ontvangen; en
    • de Klant heeft de Offerte ondertekend, aangegeven de Voorwaarden te hebben ontvangen, van de inhoud van de Voorwaarden kennis te hebben genomen en deze te hebben aanvaard; en
    • de Klant heeft de Offerte geretourneerd aan RED-IT ; en
    • RED-IT heeft de Offerte ontvangen en aanvaard. De aanvaarding door RED-IT van een Offerte (“aanbod”) blijkt in ieder geval doordat het Product en/of de Dienst wordt geleverd.
  2. Aanvullingen en wijzigingen van de Overeenkomst kunnen alleen schriftelijk of per e-mail geschieden.

Artikel 6. Duur en einde van de Overeenkomst

  1. De Overeenkomst wordt aangegaan voor een periode van 12 maanden, tenzij schriftelijk of per e-mail anders is overeengekomen.
  2. De Overeenkomst kan niet tussentijds worden opgezegd, tenzij schriftelijk of per e-mail anders is overeengekomen.
  3. De Overeenkomst wordt na afloop van de overeengekomen periode telkens van rechtswege stilzwijgend verlengd met de periode waarvoor deze in eerste instantie is aangegaan, tenzij schriftelijk of per e-mail anders is overeengekomen.
  4. Beide Partijen kunnen de Overeenkomst tegen het einde van een overeengekomen of stilzwijgend verlengde periode opzeggen bij aangetekende post met inachtneming van een opzegtermijn van ten minste één maand, tenzij schriftelijk of per e-mail anders is overeengekomen. De opzegtermijn vangt aan op de dag volgend op die waarop de opzegging door RED-IT is ontvangen. Bij opzegging per aangetekende post dient de Klant zijn persoonsgegevens te vermelden.
  5. RED-IT is gerechtigd haar contractuele positie (contractovername in de zin van artikel 6:159 BW) over te dragen aan een derde en zal de Klant daarvan op de hoogte stellen. Indien deze overdracht voor de Klant redelijkerwijs niet aanvaardbaar is, heeft deze het recht de Overeenkomst binnen vijf dagen na ontvangst van de desbetreffende mededeling schriftelijk bij aangetekende post op te zeggen. De Klant is niet gerechtigd zijn contractuele positie of zijn rechten of plichten voortvloeiende uit een Overeenkomst aan derden over te dragen zonder voorafgaande schriftelijke of elektronische (per e-mail) toestemming van RED-IT.

Artikel 7. Levering en levertijd

  1. Levering van Producten of Diensten geschiedt eerst na de totstandkoming van de Overeenkomst en na ontvangst door RED-IT van alle door haar opgevraagde gegevens en documenten die noodzakelijk zijn voor een correcte uitvoering van de Overeenkomst. Levering geschiedt zo spoedig mogelijk na totstandkoming van de Overeenkomst of op een uitdrukkelijk overeengekomen later moment. Het staat RED-IT vrij om direct na de totstandkoming van een Overeenkomst met de uitvoering daarvan aan te vangen.
  2. Een overeengekomen levertijd is louter indicatief en kan nimmer als fatale termijn gelden. Indien de overeengekomen levertijd wordt overschreden of indien de overeengekomen levertijd dreigt te worden overschreden, zal RED-IT de Klant daarvan in kennis stellen.
  3. Indien de overschrijding van een overeengekomen levertijd wordt veroorzaakt door Overmacht, wordt de overeengekomen levertijd verlengd met de tijd dat de Overmacht duurt. RED-IT is ingeval van Overmacht – behoudens opschorting – tevens gerechtigd de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te beëindigen, zonder tot schadevergoeding gehouden te zijn.

Artikel 8. Prijzen

  1. Alle op de website van RED-IT of in de Overeenkomst vermelde of anderszins door of namens RED-IT gecommuniceerde prijzen zijn bedragen in Euro’s, exclusief BTW en overige van overheidswege vastgestelde heffingen en/of retributies, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld.
  2. RED-IT behoudt zich het recht voor prijzen tussentijds te wijzigen. Zij zal de Klant hiervan ten minste één maand voor de datum waarop de gewijzigde prijzen van kracht worden schriftelijk, per e-mail in kennis stellen. Indien de Klant een prijswijziging niet accepteert, heeft de Klant het recht om binnen veertien dagen na dagtekening van de in dit artikel genoemde kennisgeving de Overeenkomst waarop de prijswijziging betrekking heeft schriftelijk per aangetekende post te ontbinden tegen de datum waarop de gewijzigde prijzen van kracht worden.
  3. RED-IT behoudt zich het recht voor om eenmaal per jaar zonder voorafgaande kennisgeving prijzen te verhogen met een percentage gelijk aan de stijging van de consumentenprijsindex, zoals die wordt vastgesteld door het CBS voor het jaar voorafgaand aan het jaar waarin de prijzen worden verhoogd. De verhoging van de prijzen als bedoeld in dit artikel geven de Klant geen recht om de Overeenkomst dientengevolge te ontbinden.

Artikel 9. Betalingsvoorwaarden

  1. De betalingsverplichting van de Klant vangt aan op de dag waarop de Overeenkomst tot stand komt.
  2. De Klant is gehouden om elk factuurbedrag binnen veertien dagen na factuurdatum aan RED-IT op de door RED-IT aangegeven wijze te voldoen, tenzij op de factuur een afwijkende betaaltermijn is vermeld.
  3. Bezwaren tegen de hoogte van de facturen of de geleverde Diensten of Producten schorten de betalingsverplichting niet op.
  4. RED-IT is bevoegd haar facturen aan de Klant per e-mail. Indien de Klant een factuur per post wenst te ontvangen, behoudt RED-IT zich het recht voor om de meerkosten daarvan aan de Klant in rekening te brengen, welke meerkosten € 2,50 per factuur bedragen.
  5. Indien betaling plaatsvindt door middel van automatische incasso, doch de incasso onmogelijk blijkt, bijvoorbeeld vanwege onvoldoende saldo op de rekening van de Klant of vanwege een door de Klant onjuist opgegeven rekeningnummer, is deze € 2,50 administratiekosten verschuldigd per niet-geslaagde automatische incasso.
  6. In geval van te late betaling is de Klant van rechtswege in verzuim en heeft RED-IT het recht: (9.1) zonder dat daarvoor een ingebrekestelling of mededeling nodig is, de wettelijke rente in rekening te brengen over het volledige verschuldigde bedrag vanaf de datum waarop betaling had moeten plaatsvinden tot de datum waarop het verschuldigde door RED-IT is ontvangen; en (9.2) na ingebrekestelling de vordering ter incasso over te dragen aan een derde. De Klant zal alle kosten vergoeden die RED-IT moet maken om het verschuldigde te incasseren, met inbegrip van onder meer kosten van juridische bijstand, proceskosten en buitengerechtelijke kosten, dat laatste met een minimum van 10% van het gevorderde met een minimum van € 125,00. Een ingebrekestelling ter zake mag elektronisch worden verzonden als de Klant heeft gekozen voor elektronische betaling dan wel betaling heeft plaatsgevonden na ontvangst van een elektronisch verzonden factuur.
  7. Indien de Klant een factuurbedrag niet binnen de overeengekomen termijn betaalt, zal RED-IT de Klant – die reeds in verzuim is – een betalingsherinnering zenden. RED-IT verzendt de betalingsherinnering op dezelfde wijze als de factuur. In geval van te late betaling van een per post verzonden factuur, is RED-IT gerechtigd maximaal drie herinneringen per post aan de Klant te sturen, waarvan de kosten worden vastgesteld op € 2,50 per herinnering en welke kosten voor rekening van de Klant komen. Indien RED-IT de vordering ter incasso uit handen geeft, komen de buitengerechtelijke incassokosten, met een minimum van € 40,00, zoals omschreven in de Wet Normering Buitengerechtelijke Incassokosten, in zijn geheel voor rekening van de Klant.
  8. Indien de Klant een factuurbedrag niet binnen de overeengekomen termijn betaalt, is RED-IT gerechtigd – zonder op enige wijze aansprakelijk te zijn voor schade – om de nakoming van haar verplichtingen op te schorten totdat de Klant al zijn verplichtingen jegens RED-IT geheel is nagekomen. De genoemde opschorting van de verplichtingen kan onder meer bestaan uit het afsluiten van de Producten en Diensten c.q. het onmogelijk maken van het gebruik van de Diensten.
  9. De opschorting van de levering van Producten en Diensten duurt voort tot het moment waarop de openstaande facturen zijn voldaan en de betalingen door RED-IT zijn verwerkt. De aan de heraansluiting verbonden kosten, die worden vastgesteld op een bedrag van € 10,00, worden aan de Klant in rekening gebracht. Een spoedheraansluiting kan plaatsvinden, indien de Klant dit per e-mail aan RED-IT verzoekt, onder toezending van een bewijs van betaling (inclusief rente, aanmaningskosten en heraansluitkosten). De heraansluitkosten bedragen in geval van een spoedheraansluiting € 50,00.
  10. Alle aan de Klant geleverde Producten en Diensten blijven eigendom van RED-IT, totdat alle door de Klant verschuldigde bedragen aan RED-IT zijn voldaan, met inbegrip van eventueel verschuldigde rente en incassokosten.
  11. Inkomende betalingen strekken tot voldoening van de oudste openstaande posten, renten en kosten daaronder begrepen.

Artikel 10. Ontbinding

  1. RED-IT is gerechtigd, zonder uit hoofde daarvan tot enige schadevergoeding gehouden te zijn, de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk met onmiddellijke ingang en zonder rechterlijke tussenkomst bij aangetekende brief of per e-mail te ontbinden of op te schorten, onverminderd het recht van RED-IT om in plaats van ontbinding of opschorting, nakoming te vorderen en onverminderd haar recht op schadevergoeding, indien:
    • het faillissement van de Klant is aangevraagd dan wel de Klant in staat van faillissement is verklaard;
    • de Klant surseance van betaling of vantoepassingverklaring van de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen heeft aangevraagd of verkregen;
    • op een aanmerkelijk deel van het vermogen van de Klant beslag wordt gelegd of indien de Klant anderszins het vrije beheer over zijn vermogen heeft verloren;
    • de Klant tekortschiet in de nakoming van de Overeenkomst en dit verzuim niet binnen 14 dagen na verzenddatum van een ingebrekestelling is opgeheven;
    • na het sluiten van de Overeenkomst aan RED-IT omstandigheden ter kennis komen die goede grond geven te vrezen dat de Klant de verplichtingen uit de Overeenkomst niet zal nakomen;
    • de Klant informatie verspreidt en die informatie en/of de verspreiding daarvan krachtens nationale of internationale wetgeving en/of andere regelgeving verboden is, discriminerend is ten aanzien van uiterlijk, ras, religie, geslacht, cultuur, afkomst of anderszins kwetsend is en/of in strijd is met algemeen aanvaarde normen en waarden, waaronder – doch niet uitsluitend – wordt verstaan crimineel dataverkeer, beledigende uitingen, het verzenden van spam, waaronder begrepen het ongevraagd verzenden van grote hoeveelheden e-mail met dezelfde inhoud, het zich toegang verschaffen of proberen te verschaffen tot computersystemen waarvoor hij niet tot toegang gerechtigd is (hacken), inbreuk plegen op auteursrechtelijk beschermde werk(en) of anderszins handelen in strijd met de intellectuele eigendomsrechten van derden, het verspreiden van kinderpornografie en het aanzetten tot oproer, een en ander exclusief door RED-IT te beoordelen, in welk geval ook uitdrukkelijk de uren die RED-IT ter zake besteedt tegen een tarief van € 80,00 per uur aan de Klant worden doorbelast en de kosten van door RED-IT ingeschakelde adviseurs en deskundigen rechtstreeks voor rekening komen van de Klant;
    • de Klant valse of onjuiste persoonsgegevens aan RED-IT heeft verstrekt en/of heeft verzuimd wijzigingen in de persoonsgegevens aan RED-IT te verstrekken;
    • de Klant de Overeenkomst onder valse voorwendselen is aangegaan of heeft verlengd;
    • de Klant heeft nagelaten om RED-IT die informatie te verschaffen waarvan de Klant wist of redelijkerwijs had moeten weten dat het voorhanden zijn van deze informatie bij RED-IT noodzakelijk was voor de nakoming van de verplichtingen door RED-IT jegens de Klant;
  2. Het recht van opschorten zoals in de Voorwaarden beschreven, houdt in dat RED-IT bevoegd is de Diensten of een onderdeel daarvan (tijdelijk) buiten gebruik te stellen en/of het gebruik ervan te beperken. RED-IT zal de Klant hiervan vooraf in kennis stellen, tenzij zulks in redelijkheid niet van RED-IT kan worden verlangd. De verplichting tot betaling van de uit hoofde van de Overeenkomst verschuldigde bedragen blijft tijdens de buitengebruikstelling onverminderd bestaan. De Klant blijft bovendien gehouden tot betaling gedurende de resterende periode van de overeengekomen minimum looptijd van de Overeenkomst.
  3. Indien de Klant een consument (een natuurlijk persoon niet handelend in de uitoefening van beroep of bedrijf) is en de Overeenkomst betrekking heeft op de levering van een Product, heeft de Klant het recht, zonder opgave van redenen, de Overeenkomst binnen veertien dagen na ontvangst van het Product schriftelijk of per e-mail te ontbinden. De Klant dient het ontvangen Product alsdan zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen veertien dagen na ontbinding in dezelfde staat als waarin zij is afgeleverd, namelijk ongebruikt, onbeschadigd, en (indien mogelijk) in de originele verpakking en met alle daarbij behorende documentatie, garantiebewijzen, accessoires en verpakkingsmaterialen, inclusief de originele pakbon of ander geldig aankoopbewijs, aan RED-IT te retourneren. Het terugzenden van het geleverde Product komt geheel voor rekening en risico van de Klant. RED-IT adviseert de Klant dan ook geleverde Producten alleen per aangetekende en verzekerde post terug te zenden.
  4. Indien de Klant een consument (een natuurlijk persoon niet handelend in de uitoefening van beroep of bedrijf) is en de Overeenkomst betrekking heeft op de levering van een Dienst, gaat de termijn van veertien dagen in op de dag waarop de Overeenkomst is gesloten. De Klant heeft geen recht op ontbinding van de Overeenkomst binnen de hierboven genoemde termijn van veertien dagen, indien de levering van de Dienst met instemming van de Klant is aangevangen binnen de termijn van veertien dagen na totstandkoming van de Overeenkomst, RED-IT de Dienst in één keer heeft verricht en/of RED-IT reeds een aanvang heeft genomen met de uitvoering van de Overeenkomst.
  5. Het in artikel 10.3 genoemde recht op ontbinding bestaat niet indien het Product tot stand is gebracht overeenkomstig door de Klant opgegeven specificaties en/of indien het Product duidelijk persoonlijk van aard is en/of het maatwerk betreft.
  6. Indien RED-IT op grond van dit artikel de Overeenkomst ontbindt dan wel opschort, wordt elke vordering van RED-IT op de Klant direct opeisbaar.

Artikel 11. Verplichtingen van RED-IT

  1. RED-IT is gehouden zich in te spannen om haar verplichtingen uit de Overeenkomst na te komen. Zij garandeert evenwel niet dat de Klant te allen tijde onbelemmerde toegang heeft tot de door RED-IT geëxploiteerde Diensten. Voorts wordt niet gegarandeerd dat de Klant gevrijwaard is van vermissing, verwisseling, of beschadiging van gegevens.
  2. Tenzij enige wettelijke verplichting of rechterlijke uitspraak RED-IT daartoe verplicht, zal RED-IT zich onthouden van het kennisnemen van de inhoud van persoonlijke e-mail en/of bestanden van en/of gericht aan de Klant en het ter beschikking stellen daarvan aan derden.
  3. RED-IT zal zich inspannen om de door haar ter uitvoering van haar verplichtingen gebruikte Systemen en andere zaken afdoende te Onderhouden (daaronder begrepen vernieuwing en innovaties). De Klant zal tijdig worden ingelicht over uit te voeren Onderhoud, tenzij dat in verband met de noodzakelijkheid en/of spoedeisendheid van het Onderhoud niet van RED-IT kan worden verlangd. RED-IT zal zich inspannen om Onderhoud te laten plaatsvinden op tijden dat te verwachten is dat de Klant er weinig hinder van ondervindt. RED-IT kan echter niet garanderen dat de Klant geen hinder en/of schade ondervindt. RED-IT is niet aansprakelijk voor de gevolgen van Onderhoud, noch voor schade, waaronder gemiste inkomsten van de Klant, indien Onderhoud wordt gepleegd.
  4. RED-IT zal zich inspannen om klachten van Klanten naar tevredenheid van de Klant af te handelen. RED-IT is echter slechts gehouden om klachten in behandeling te nemen voor zover de klacht binnen drie werkdagen na het moment waarop de Klant de tekortkoming c.q. de klacht had behoren te constateren per email aan RED-IT heeft gemeld en de klacht voldoende bepaalbaar en voldoende duidelijk is omschreven. RED-IT zal zich inspannen om de klacht binnen twee weken na indiening af te handelen.
  5. RED-IT is niet gehouden tot het verifiëren van of het houden van controle op de juistheid van de op de website van de Klant geplaatste informatie.

Artikel 12. Verplichtingen van de Klant

  1. De Klant is verplicht tot nakoming van haar verplichtingen uit de Overeenkomst, alsmede tot nakoming van verplichtingen waarvan de nakoming op grond van geschreven en ongeschreven recht in redelijkheid van de Klant kan worden verlangd.
  2. De Klant is verplicht zich te gedragen conform hetgeen in redelijkheid van een verantwoordelijk, redelijk en zorgvuldig internetgebruiker kan worden verlangd.
  3. De Klant is verplicht zich te gedragen in overeenstemming met wettelijke bepalingen en richtlijnen. Meer in het bijzonder is de Klant verplicht zich te onthouden van het schenden van rechten van intellectuele eigendom van RED-IT en/of derden, het op onrechtmatige en/of strafbare wijze verspreiden van racistische uitingen, kinderporno, crimineel dataverkeer en/of beledigende uitingen, het zich toegang verschaffen of proberen te verschaffen tot computersystemen waarvoor hij niet tot toegang gerechtigd is, het zonder toestemming binnendringen van andere computers op internet (hacken), het verzenden van spam, waaronder begrepen het ongevraagd verzenden van grote hoeveelheden e-mail met dezelfde inhoud.
  4. De Klant is verplicht zich zodanig te gedragen dat overige Klanten en/of andere internetgebruikers niet worden gehinderd en/of schade lijden.
  5. De Klant is te allen tijde verantwoordelijk voor het gebruik en de inhoud van de door de Klant afgenomen Producten en Diensten en dient zelf zorg te dragen voor een afdoende beveiliging en/of back-up van gegevens inzake en op zijn account, tenzij schriftelijk of per e-mail anders tussen Partijen is overeengekomen. RED-IT maakt voor eigen gebruik systeembackups, hetgeen ook op de Website is vermeld, doch de Klant kan noch aan de backups, nog aan het feit dat backups worden gemaakt enig recht ontlenen.
  6. De Klant vrijwaart RED-IT voor aanspraken van derden indien de Klant handelt in strijd met de verplichtingen uit de Overeenkomst en deze Voorwaarden.
  7. Indien in de persoonsgegevens van de Klant, waaronder in ieder geval begrepen de Accountgegevens en de Financiële gegevens, wijzigingen optreden, of indien bij de Klant die handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf een wijziging van contactpersoon plaatsvindt, dient de Klant dit zo spoedig mogelijk aan RED-IT mede te delen op de op de Website aangegeven wijze.
  8. De Klant is verantwoordelijk voor het gebruik van de door RED-IT aan de Klant verstrekte inloggegevens. RED-IT is niet aansprakelijk voor misbruik of verlies van de inloggegevens en mag erop vertrouwen dat de Klant degene is die inlogt door middel van de aan de Klant verstrekte inloggegevens. RED-IT adviseert de Klant om deze reden regelmatig de inloggegevens te wijzigen.
  9. De Klant dient regelmatig – RED-IT adviseert de Klant dit wekelijks te doen – de Website in te zien, nu de communicatie tussen de Klant en RED-IT veelal via de Website verloopt. Indien berichten van RED-IT door de Klant worden gemist omdat hij niet minimaal één maal per week de Website bezoekt, komt dit volledig voor rekening en risico van de Klant.

Artikel 13. Aansprakelijkheid

  1. In geval van toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst, waardoor de Klant schade lijdt, of uit enige andere hoofde, is de aansprakelijkheid van RED-IT per gebeurtenis (waarbij een samenhangende reeks gebeurtenissen als één gebeurtenis geldt) beperkt tot de factuurwaarde van de Overeenkomst waaruit de aansprakelijkheid voortvloeit, met een maximum van € 5.000,00. Iedere aansprakelijkheid van RED-IT voor enige andere vorm van schade is uitgesloten, daaronder begrepen aanvullende schadevergoeding in welke vorm dan ook, vergoeding van directe en indirecte schade of gevolgschade of schade wegens gederfde omzet of winst, verlies van gegevens of immateriële schade, tenzij sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid bij de bedrijfsleiding van RED-IT.
  2. RED-IT is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van misbruik door derden van gegevens die RED-IT in het kader van de nakoming van de Overeenkomst opslaat en/of verwerkt. RED-IT is evenmin aansprakelijk voor schade die ontstaat door het verzenden of ontvangen van informatie en/of het voorhanden hebben van informatie op een website.
  3. De Klant vrijwaart RED-IT voor alle aanspraken op schadevergoeding die derden mochten doen gelden ter zake van schade die op enigerlei wijze is ontstaan door het onrechtmatig, dan wel onzorgvuldig gebruik van de aan de Klant geleverde Producten en Diensten van RED-IT.
  4. De Klant vrijwaart RED-IT voor alle aanspraken van toezichthouders, waaronder de Autoriteit Persoonsgegevens, en/of van betrokkene(n) van wie persoonsgegevens door RED-IT worden verwerkt in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst, tenzij de Klant bewijst dat de feiten die de aanspraak ten grondslag liggen aan RED-IT toerekenbaar zijn.
  5. RED-IT is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor de inhoud van de website van de Klant.
  6. Voorwaarde voor het ontstaan van enig recht op schadevergoeding is dat de Klant de schade zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen één maand na ontstaan daarvan, schriftelijk aan RED-IT meldt. Schade die buiten die termijn ter kennis van RED-IT is gebracht, komt niet voor vergoeding in aanmerking tenzij de Klant aannemelijk maakt dat hij de schade niet eerder heeft kunnen aanmelden.

Artikel 14. Overmacht

  1. In geval van Overmacht zal RED-IT de Klant hiervan onverwijld schriftelijk, per e-mail of via de Website op de hoogte stellen, onder vermelding van de oorzaak, de aard, de te verwachten duur van de Overmacht en de bepalingen van de Overeenkomst die als gevolg daarvan niet kunnen worden nagekomen.
  2. In geval van Overmacht is RED-IT gerechtigd de uitvoering van de Diensten gedurende de Overmacht op te schorten, of de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te beëindigen, zonder tot schadevergoeding gehouden te zijn.
  3. Tekortkomingen in de uitvoering van een Overeenkomst in geval van Overmacht kunnen niet aan RED-IT worden toegerekend en geven de Klant geen recht tot ontbinding of opschorting van de Overeenkomst of op schadevergoeding.
  4. Er vindt geen restitutie plaats van de door de Klant vooruitbetaalde gelden.

Artikel 15. Rechten van Intellectuele Eigendom

  1. Al hetgeen is gepubliceerd op de website van RED-IT valt onder het recht van Intellectuele Eigendom van RED-IT. Niets mag worden verveelvoudigd, opgeslagen of openbaar gemaakt zonder de schriftelijke voorafgaande toestemming van RED-IT.
  2. De Intellectuele Eigendomsrechten op alle Producten en Diensten die RED-IT in het kader van de Overeenkomst ter beschikking stelt, blijven berusten bij RED-IT of bij de derde van wie RED-IT het recht heeft verkregen (een onderdeel van) deze Producten of Diensten aan de Klant ter beschikking te stellen.

Artikel 16. Wijzigingen en aanvullingen

  1. Wijzigingen van en aanvullingen op enige bepaling in de Overeenkomst zijn slechts geldig indien zij schriftelijk of per e-mail worden overeengekomen en kunnen slechts daarmee worden bewezen.

Article 17. Privacy

  1. RED-IT may process personal data within the meaning of Article 4, paragraph 1, of the GDPR on behalf of the Customer during the performance of the Agreement. In that case, RED-IT shall be considered the processor within the meaning of Article 4, paragraph 8, of the GDPR. The Customer shall be considered the controller within the meaning of Article 4, paragraph 7, of the GDPR.
  2. RED-IT will not process personal data for any purpose other than as agreed in the Agreement. The Client will notify RED-IT in writing of the processing purposes, insofar as these are not already stated in the Agreement. RED-IT is solely responsible for the processing of personal data under the Agreement, in accordance with the Client's instructions and under the express (ultimate) responsibility of the Client. RED-IT is not responsible for all other processing of personal data, including but not limited to the collection of personal data by the Client, processing for purposes not reported to RED-IT by the Client, processing by third parties, and/or for other purposes. Responsibility for these processing operations rests solely with the Client.
  3. RED-IT has no control over the purpose and means of processing personal data it processes on behalf of the Client. RED-IT does not make independent decisions regarding the receipt and use of personal data, its disclosure to third parties, or the duration of its storage, unless a legal obligation prevents this.
  4. The Client guarantees that the content, use and order for the processing of the personal data in the context of the Agreement are not unlawful and do not infringe any rights of third parties.
  5. With regard to the processing referred to in Article 17.1, RED-IT will ensure compliance with the conditions that, under the GDPR, are imposed on the processing of personal data by RED-IT in its role as processor.
  6. RED-IT will, upon the Customer's request and within a reasonable period of time, inform the Customer of the measures taken by the Customer regarding its obligations under Articles 17 and 18.
  7. The Client is responsible for compliance with the measures agreed upon by the Parties regarding the processing of personal data, as described in Articles 17 and 18.
  8. RED-IT's obligations arising from Articles 17 and 18 also apply to those who process personal data under the authority of RED-IT.
  9. Processing personal data by RED-IT will never enrich RED-IT's databases with data from the Client's datasets, unless the data is in aggregated, untraceable form. In that case, RED-IT is permitted to use this data for its own other purposes.
  10. RED-IT may process personal data in countries within the European Union. The Customer also grants RED-IT permission to process personal data in countries outside the European Union, provided that the requirements regarding transfer to third countries under the GDPR are met.
  11. The Client authorizes RED-IT to use a subcontractor for the processing of personal data under the Agreement, in compliance with applicable privacy legislation. RED-IT will, upon request, always inform the Client of the subcontractors it engages in the performance of the Agreement. RED-IT will notify the Client in advance of any changes to the subcontractors used by RED-IT. The Client then has the right to object to the change in writing and with reasons within two weeks of RED-IT's announcement. If the Client does not object to the change within this period, the Client indicates consent to the change. Consent will not be unreasonably withheld.
  12. If a data subject submits a request to exercise their legal rights to RED-IT, RED-IT will forward the request to the Client and inform the data subject accordingly. The Client will then handle the request independently.
  13. If the Agreement ends, as described in Article 6, RED-IT will immediately destroy the personal data (17.1) received from the Customer, unless the Parties agree otherwise or if a legal obligation opposes this.

Article 18. Security and audits

  1. This article concerns the processing referred to in Article 17.1.
  2. RED-IT endeavors to implement appropriate technical and organizational measures to protect personal data against loss or any form of unlawful use by third parties.
  3. RED-IT has at least taken the following security measures:
    • logical access control, using strong passwords;
    • hashing is used in the storage and processing of passwords;
    • organizational measures for access security;
    • keeping systems up to date;
    • a prohibition for RED-IT employees to process Customer data on their own devices;
    • securing network connections via Secure Socket Layer / Secure Shell (SSL / SSH) technology.
  4. The Customer will only make personal data available to RED-IT for processing if he has assured himself that the required security measures have been taken.
  5. In the event of a data breach (meaning a breach of security leading to the accidental or unlawful destruction, loss, alteration, unauthorized disclosure of, or access to, transmitted, stored or otherwise processed data within the meaning of Article 4, paragraph 12 of the GDPR), RED-IT will use its best efforts to inform the Customer without delay, after which the Customer will assess whether or not to inform the supervisory authorities and/or data subjects. The notification obligation only applies if the breach has actually occurred.
  6. The Client will ensure compliance with any (legal) reporting obligations. If required by law and/or regulations, RED-IT will cooperate in informing the relevant authorities and any involved parties.
  7. The Client has the right to have an audit conducted by an independent IT expert bound by confidentiality to verify compliance with all points from Articles 17 and 18. This audit will only take place after the Client has inquired with RED-IT whether similar audit reports are available and, if so, has requested and assessed the similar audit reports available at RED-IT and provided reasonable arguments that still justify an audit initiated by the Client. Such an audit is justified if the similar audit reports available at RED-IT provide no or insufficient clarity regarding RED-IT's compliance with Articles 17 and 18. The audit initiated by the Client will take place two weeks after prior notice by the Client, and no more than once per year.
  8. RED-IT will cooperate with the audit and provide all information reasonably relevant to the audit, including supporting data such as system logs, as promptly as possible and within a reasonable timeframe, with a maximum of two weeks being reasonable unless an urgent matter precludes this. The Client will ensure that the audit causes minimal business disruption to RED-IT's other operations.
  9. The findings resulting from the audit carried out will be assessed by the Parties in mutual consultation and, based on that, may or may not be implemented by one of the Parties or by both Parties jointly.
  10. The reasonable costs of the audit will be borne by the Client, provided that the costs for the independent ICT expert to be hired and the costs incurred by RED-IT for cooperating with the audit will always be borne by the Client.

Article 19. Use of the Customer's personal data

  1. The Client agrees that their personal data provided to RED-IT may be processed for market research and direct marketing purposes for RED-IT Services, in compliance with applicable legal regulations, even if these Services are not yet the subject of an Agreement. If the Client objects to the processing of their personal data or wishes to withdraw previously granted consent, the Client must notify RED-IT of this in writing or by email.
  2. The Customer may, if desired, access and correct the personal data that RED-IT has collected about them. The Customer has the right to request RED-IT to delete or shield any relevant data about the Customer, unless a legal obligation prevents this. RED-IT will decide on this request within four weeks, after weighing RED-IT's interests and the Customer's privacy interests. In the event of a decision to shield or delete the data, RED-IT will inform the Customer to what extent this may limit or prevent the Customer's use of Products and/or Services.
  3. The Customer is aware that RED-IT processes the Customer's personal data, including data about the Customer's activities on the Website, such as the pages visited, the time spent on various parts of the Website, the internet address of the website from which the Customer came, and the Products or Services the Customer has ordered. RED-IT stores this data in a database used for the performance of the Agreement, including measures to improve services to the Customer and the provision of information or offers to the Customer.
  4. The Customer may at any time request access to the data stored about them in RED-IT's database. If the Customer requests a written overview, RED-IT will provide this overview to the Customer within four weeks. RED-IT may charge a fee for this service.
  5. RED-IT will not make the Customer's personal data available to third parties, except:
    • for billing and collection activities;
    • if RED-IT is legally obliged to do so;
    • the Customer has given express consent to provide the personal data;
    • in the event of urgent and important reasons, provided that this does not disproportionately harm the Customer's personal privacy;
    • if providing the information to third parties is logically necessary given the nature of the assignment given and the performance of the Agreement.

Article 20. Confidentiality

  1. Both the Client and RED-IT are obligated to keep all confidential information and correspondence they exchange strictly confidential and not to disclose it to third parties. This confidentiality obligation does not apply if the Client has given express permission to disclose the information to third parties, if disclosing the information to third parties is logically necessary given the nature of the assignment and the performance of this Agreement, or if there is a legal obligation to disclose the information to a third party.

Article 21. Disputes

  1. All disputes between the Parties, including those considered as such by only one of the Parties, shall be governed by Dutch law.
  2. These disputes will, after the Parties have attempted to resolve the dispute amicably but have not succeeded, be settled by a competent court in the Amsterdam region, without prejudice to RED-IT's right to submit the dispute to another body, at RED-IT's discretion, unless the dispute must be submitted to another body on the basis of a mandatory statutory provision.

Article 22. Deposit

  1. These Terms and Conditions have been filed and are available for consultation on the website www.red-it.nl. A copy of the Terms and Conditions will be sent free of charge upon request.